Сучасні жінки доводять, що можуть не тільки керувати великими компаніями, а й бути лідерами в тих галузях, які традиційно вважалися «чоловічими». У цій новій реальності гендер більше не є перепоною для досягнення вершин і жінки в українському бізнесі на рівних з чоловіками змінюють правила гри.
Як аргумент — з початку повномасштабного вторгнення в Україні було зареєстровано понад 763 тисячі нових ФОП, з яких 61% становлять жінки. Цей показник демонструє значний внесок жінок в економічну стійкість країни в умовах війни.
Серед представниць бізнес-середовища — Інна Мірошниченко, яка обіймає посаду президентки мережі супермаркетів ЕКО МАРКЕТ. Свою посаду Інна зайняла ще до 24 лютого 2022 року і за цей час не лише стійко пережила буремні часи початку вторгнення, а й продовжила розвивати мережу супермаркетів, відкриваючи нові та реновуючи вже існуючі магазини.
«У сучасному бізнес-середовищі жінки здатні не тільки управляти компаніями, а й розробляти стратегії розвитку ринку», — коментує вона. Ця думка підтверджується практикою багатьох українських компаній, де жінки обіймають керівні посади.
Дослідження світових консалтингових компаній свідчать — бізнес-структури з гендерно збалансованим керівництвом демонструють кращі фінансові показники.
«ЕКО МАРКЕТ — гендерно рівна компанія. В нашій мережі працює понад 56% жінок, низка з яких займає керівні посади. Не гендер, а взаємоповага та професійні навички повинні характеризувати працівника та впливати на його рух кар’єрними сходами», — вважає Інна Мірошниченко та зазначає, що в ЕКО керівники з логістики, управління персоналом та фінансів — це жінки, які справляються зі своєю роботою на всі 100%.
«У своїй роботі я керуюся виключно тим, як працює людина. Цю “політику” підтримують і всі керівники ЕКО: від ТОП-менеджерів до директорів магазинів. У сучасному світі гендер точно не має бути перепоною в роботі», — зазначає президентка ЕКО МАРКЕТ.
Попри це, питання рівних можливостей у різних професійних сферах залишається актуальним для українського бізнесу і досі. Саме тому українські бізнес-асоціації та громадські організації проводять регулярні заходи, спрямовані на підтримку жіночого підприємництва: освітні програми, менторські ініціативи, нетворкінгові події.
«Жінки доводять, що бізнес не має статі. Вони керують компаніями, змінюють підходи до управління, впроваджують інновації та не бояться брати відповідальність», — наголошує Інна Мірошниченко та додає, що гендерна рівність — це не просто тренд сучасності, а запорука сталого розвитку економіки. І хоча ще залишаються бар’єри, які потрібно подолати, вже стає очевидно, що український бізнес важко уявити без жінок, які змінюють правила гри.