Саме тут, у Ла-Гасії, натхненний природою рідного регіону, Ів Роше створив свій перший крем на основі рослинних компонентів. Дуже скоро він отримав позитивні відгуки та замовлення — спочатку від жителів навколишніх міст, а згодом і з усіх куточків країни. Це поклало початок заснуванню бренду Yves Rocher, який з 1959 року є експертом рослинної косметики®.
Десятиліття потому у Ла-Гасії вирує життя. Тут розташовані виробництво, склади, поля та дистриб’юторський центр Yves Rocher. Розвиток компанії дозволив створити тисячі нових робочих місць та відновити економіку колись занепадаючого регіону — Ів Роше виконав обіцянку відродити Ла-Гасії, яку дав собі на початку свого шляху.
За 65 років бренд представлений по всьому світу. Звісно, змінилось чимало, проте незмінною залишилась філософія — любов до природи, повага до біорізноманіття та унікальне бачення краси.
«Природа – це найбільша лабораторія, з якою працюють люди», — ці слова часто повторював Ів Роше.
Він з дитинства захоплювався природою Бретані, згодом почав досліджувати властивості рослин. Отримані знання втілив в розвиток компанії, яка й досі вирощує ключові рослинні інгредієнти для власного виробництва, дотримуючись принципів агроекології.
Ів Роше, засновник компанії Yves Rocher
“Останні роки тема дбайливого ставлення до навколишнього середовища – green is a new black – стала однією з основних для світових бізнесів. Проте бренд Yves Rocher сповідував екологічні цінності ще 65 років тому та проніс свою філософію через десятиліття”, — розповідає Анна Запталова, директорка Yves Rocher Україна.
Цінності Yves Rocher поєднують турботу про планету з піклуванням про красу, втілюючись у принципах етичного виробництва, використання біорозкладних формул та натуральних інгредієнтів, які не порушують природних процесів.
Колиска бренду — Ла-Гасії — місце, яке об’єднало науковців, експертів, ботаніків та любителів природи. Тут з надзвичайною любов'ю до всього живого вони досліджують та вирощують понад 1500 видів рослин. Дотримання принципів органічного сільського господарства дозволяє зберігати біологічне різноманіття та підвищувати родючість ґрунтів, даючи при цьому простір для створення найкращих рослинних інгредієнтів для косметики бренду.
Ботанічний сад Yves Rocher
“Під час будівництва фабрики Yves Rocher експерти порахували кількість видів комах, які проживали на цій території. Повторне вимірювання за 10 років показало, що за цей час різноманіття видів зросло у декілька разів. Це яскравий приклад утілення ДНК бренду та ключового принципу – не лише зберегти навколишнє середовище, але й покращити його”, — зазначає Анна.
У Ботанічному саду Yves Rocher зберігається, плекається та селекціонується величезний фонд насіння. Ів Роше продемонстрував, що природа — це найбільша лабораторія у світі. Вона має все необхідне, що може знадобитись людині. А наше завдання — навчитись користуватись цим так, щоб не порушувати природний баланс.
Поєднати людину з природою: спільна мета Yves Rocher та Nasivanky
У компанії впевнені: тільки в контакті з навколишнім середовищем людина може жити якісне та гармонійне життя. Тож у діяльності бренд слідує місії – Reconnect people to nature («Возз’єднання людини з природою»).
Саме таку філософію сповідує і проєкт Іванни Білоус Nasivanky, який отримав спеціальну відзнаку від Yves Rocher у премії “Створено жінками”*.
Анна Запталова, директорка Yves Rocher Україна; Іванна Білоус, засновниця проєкту Nasivanky; Каріна Білоус, співвласниця проєкту Nasivanky
«Nasivanky — це проєкт про важливе. Про возз’єднання людини та природи, про відновлення такого життєдайного, але в сучасному світі іноді втраченого контакту. Цінності, які транслює Іванна, близькі команді Yves Rocher. Адже наш бренд щодня прокладає шлях від рослин — до вашої шкіри. А Іванна прокладає шлях від насіння — до вашого столу. Водночас її проєкт зберігає автентику української агрокультури. І, що не менш важливо, дає методи та знання екологічного вирощування», — говорить Анна Запталова.
Для Іванни садівництво — це родинна справа, любов до якої пронесли її рідні через покоління. Її дідусь був травником та висаджував сади на Хмельниччині. Мама і тато відмовились від вчителювання і присвятили себе вирощуванню овочів. Саме вони почали збирати та впорядковувати колекцію насіння. Тож не дивно, що Іванна з дитинства плекала у собі глибинну любов до природи, яка знайшла продовження у проєкті Nasivanky.
“У родині кажуть, якщо забуду на городі лопату, то і вона проросте, — ділиться Іванна. — Я цим живу, відчуваю міцний зв’язок з природою та землею. І навчаю інших вирощувати власні овочі, примножувати природні багатства, використовуючи природообережні методи”.
Іванна Білоус, засновниця проєкту Nasivanky
І справді, Nasivanky — це більше, ніж просто насіння. Це про культуру екологічного вирощування рослин. Його концепція полягає у створенні на сільськогосподарській ділянці сталої екосистеми, де всі тварини, рослини, комахи спільно працюють на результат. Ідея такого господарства натхненна самою природою, адже такий підхід передбачає споглядання за природними умовами та перенесення цих патернів на власне господарство. При вирощуванні рослин не використовуються ані хімічні добрива, ані засоби захисту. Натомість застосовуються природні процеси, здатні виконати цю функцію без шкоди для довкілля.
“Я навчаю людей не тільки вирощувати власні рослини, але й збирати насіння самостійно, щоб воно з року в рік відтворювало материнські ознаки. Це про свідоме споживання, про відтворення та збереження біологічного, а також історичного біорізноманіття України. У моїй колекції є “Збережені сорти реліквій” — насіння сортів рослин, яким вже 100 і більше років”, — розповідає Іванна.
Збереження біологічного різноманіття — одна із ключових цінностей, які поділяють Yves Rocher та Nasivanky. Це прагнення реалізується у різні способи. Так, Фонд Ів Роше разом з брендом Yves Rocher з 2007 року займаються висадкою дерев по світу – там, де відновлення ґрунту та навколишньої атмосфери можливе лише через вирощування лісу. У 2012 році проєкт «Plant for Life» запустили й в Україні. Відтоді завдяки Фонду та Бренду Yves Rocher в Україні було висаджено понад 700 тисяч дерев, зокрема на територіях, які постраждали внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС.
Від вирощування до паковання: екологічність в усьому
Екологічний підхід Yves Rocher реалізується не тільки у вирощуванні рослин, але й у пакованні готової продукції. Бренд використовує паковання без пластику або з суттєво меншим його вмістом. А для його виробництва застосовуються перероблені матеріали –пластик, зібраний з океанського дна, папір вторинної переробки. Ще один крок до більш екологічного паковання — повна відмова від слюди (целофанової обгортки).
«Ми маємо амбітну мету — до 2030 року скоротити використання пластику до найнеобхіднішого та на 100% перейти на паковання, виготовлене з перероблених матеріалів. Це непростий процес, але ми йдемо до цілі. Разом з тим, активно працюємо над розвитком культури ековідповідальності своїх споживачів ”, — додає Анна Запталова.
Для Іванни розробка біорозкладного паковання стала одним із найбільших викликів у роботі. Попри це, їй це вдалося. Пакунки для насіння виготовляються з переробленого паперу, їх можна використовувати повторно. І, разом з тим, пакунок, потрапляючи на смітник, швидко й безболісно для природи пройде процес розкладання, і навіть може слугувати в якості компосту.
В усьому до найменших деталей Yves Rocher та Nasivanky залишаються вірними своїм основним цінностям — прагненню до гармонії з природою, любові та повазі до навколишнього світу.
*«Створено жінками» — всеукраїнський конкурс, створений за ініціативи комітету бізнес-леді франко-української торгово-промислової палати (CCIFU), який вже 6 років поспіль відзначає жінок-підприємниць. Премія націлена на розвиток жіночого лідерства, просування гендерної рівності та сприяння економічному зростанню.