Але дівчина, котра, як то кажуть, «народилася зі срібною ложкою в роті», вирішила не йти простим шляхом, граючи стереотипних красунь і романтичних героїнь. Натомість вона прокладає свій шлях у кіно крізь складні та суперечливі проєкти, один із яких – шокуючий горор-трилер «Субстанція» – ми побачимо у кіно вже з 10 жовтня.
«Я грала купу дивачок – і щаслива з цього», – каже Марґарет Кволлі. Акторка, котрій 29 жовтня виповниться 30 років, вже встигла знятися у найпровокативніших режисерів сучасності – Квентіна Тарантіно та Йоргоса Лантімоса. А тепер до цього списку додалася й робота з французькою режисеркою-провокаторкою Коралі Фаржа, чий сатиричний горор-трилер «Субстанція» став сенсацією цьогорічного Каннського кінофестивалю, де отримав нагороду за найкращий сценарій та 13-хвилинні овації після прем’єри.
І роль в «Субстанції» – це беззаперечно новий етап у кар’єрі акторки, адже, за її власним зізнанням, вона «ще ніколи не грала таку героїню – поверхневу і при цьому мегасексуальну». Та водночас «Субстанція» продовжує перелік фірмових «божевільних» ролей Кволлі – просто в інший спосіб, поєднуючи в одному образі фізичну красу і душевну потворність.
Виснажливі тренування і шість годин гриму поспіль
У «Субстанції» партнеркою Кволлі на екрані стала легенда 1990-х Демі Мур, для якої цей проєкт – своєрідний «камбек» у велике кіно (і заразом – потенційна номінація на «Оскар», про яку в один голос після Канн кажуть кінокритики). Причому обидві акторки фактично грають одну й ту саму жінку.
Отже, стрічка розповідає про Елізабет Спаркл (Демі Мур), самотню колишню суперзірку, котра тепер є ведучою популярного телевізійного фітнес-шоу. Та у день 50-річчя Елізабет продюсер шоу Гарві (Денніс Квейд) звільняє її, додавши, що вона застара для цього проєкту. У той самий день в житті Елізабет з’являється «Субстанція» – загадковий препарат для реплікації клітин, що створює оновлену версію людини. Так народжується прекрасна Сью, котру, власне, й грає Марґарет Кволлі. Дві версії Елізабет починають жити по черзі – тиждень через тиждень, – але невдовзі це життя перетворюється на пекло. І, наче на противагу казковому сюжету про хорошу Білосніжку та погану мачуху, тут справжнім втіленням зла є не старша, а молодша жінка.
«Грати Сью було морально важко, тому що вона зовсім бездушна», – зізнається Кволлі. Але окрім душевних зусиль, ця роль вимагала ще й значних фізичних.
Зокрема – кількох місяців нещадних тренувань, аби мати в кадрі ідеальне атлетичне тіло. Утім, реальність вкотре довела, що в ній наші умовні ідеали – недосяжні (що, власне, і є однією з головних ідей фільму). Адже, за словами акторки, протягом п’яти місяців знімань, її «зад все одно поступово спадав». Ще за задумом Коралі Фаржа Сью повинна бути не просто атлетична, але й при цьому підкреслено жіночна – в дусі Мерилін Монро та мультяшної Джессіки Реббіт з «Хто підставив кролика Роджера?». А це передбачало ще й виразні груди, котрих у Кволлі від природи немає, і які ніяк не накачаєш. Тож цю проблему вирішувала команда протезистів.
Ну, а для вражаючого і шокуючого фіналу стрічки, у якому, до речі, задіяли понад 11 тис. літрів штучної крові, акторці довелося провести шість годин поспіль на гримі та вдяганні спеціального костюму: в результаті цих процедур вона не могла поворухнути ані руками, ані головою, нічого не чула й бачила лише одним оком.
Можна не сумніватися, що «Субстанція» стане знаковою стрічкою в кар’єрі Кволлі. Та з чого ця кар’єра почалася і як розвивалася?
Танцювала так, що надихнула «вбивцю Єви»
Марґарет є донькою популярної акторки 1980-1990-х Енді Мак-Довелл («День бабака», «Чотири весілля і похорон») та її колишнього чоловіка, моделі та власника ранчо Пола Кволлі. Власне, на ранчо у штаті Монтана дівчинка народилася й прожила перші п’ять років, після чого її батьки розійшлися, і вона по черзі жила з кожним із них.
У підлітковому віці Марґарет почала професійно вчитися балету: спочатку в Школі мистецтв Університету Північної Кароліни, а потім в Американському театрі балету у Нью-Йорку. Та у 16 років вона вирішила відійти від балету на користь моделінгу та акторства.
Утім, танцювальний досвід вона не забула. Так, ефектний танцювальний номер в акторки є і в «Субстанції». А у 2016 році Марґарет знялася у рекламному ролику парфуму Kenzo World, зрежисованому легендарним Спайком Джонсом, де видала абсолютно неймовірний і ексцентричний танцювальний перфоманс. До речі, акторка Джоді Комер, що зіграла психопатичну найману вбивцю Віланель у серіалі «Вбиваючи Єву», зізнавалася, що саме «божевільний» танець і міміка Кволлі у цьому ролику надихнули її на образ і пластику своєї героїні.
У 2011 році у віці 16 років Марґарет дебютувала на Нью-Йоркському тижні моди, дефілюючи для Alberta Ferretti. Потім брала участь у Паризьких тижнях моди, працюючи для таких престижних брендів, як Valentino, Chanel, Ralph Lauren, знімалася для Vogue, Vanity Fair.
А 2013 року нарешті стався її дебют у кіно – у невеличкій ролі у підлітковій драмі онуки Френсіса Форда Копполи Джиї Копполи «Пало-Альто».
Знахідка Тарантіно й улюблениця Лантімоса
Того ж 2013 року Кволлі отримала роль у серіалі HBO «Залишені», в якому протрималася протягом усіх його трьох сезонів, – і так закріпилася в Голлівуді.
Протягом наступних років Марґарет активно знімалася, та справжнім проривом 2019 року для неї став фільм Квентіна Тарантіно «Одного разу в… Голлівуді», де вона отримала невелику, але дуже виразну роль Кітті Кет – однієї з учасниць секти Чарльза Менсона «Сім’я». У цій роботі Кволлі зуміла ідеально передати необхідний для ролі мікс дитячої безпосередності, еротизму в дусі «Лоліти» та справжнього безумства. І після цієї стрічки стало зрозуміло, що Кволлі – це набагато більше, ніж просто красиве личко та статус зіркової доньки.
2023-го Марґарет з’явилася у «Бідолашних створіннях» Йоргоса Лантімоса: у ролі Фелісіті – другої після Белли Бакстер спроби доктора Годвіна Бакстера оживити померлу дівчину. Звісно, головною зіркою «Бідолашних…» була Емма Стоун, що отримала «Оскара» за роль Белли. Але участь у проєкті, котрий зібрав стільки нагород і захоплених відгуків як критиків, так і простих глядачів, вивела Кволлі у новий статус: зірки «божевільного», але глядацького авторського кіно. В якому, власне, її тепер закріпила робота в «Субстанції», а також у наступному після «Бідолашних…» фільмі Лантімоса – «Види милосердя» (2024).
У проміжку між всіма цими проєктами Марґарет ще встигла знятися у провокативному трилері на БДСМ-тематику «Стоп-слово» (2022) режисера Закарі Вігона, де зіграла домінатрікс, яка поступово руйнує життя багатого клієнта, котрий вирішив її кинути.
Та попри всі «божевільні» ролі в реальному житті Марґарет Кволлі – надиво «нудна». Акторка успішно уникає скандалів і сумнівних історій. У 2019 році у неї був короткий роман з актором Пітом Девідсоном. Потім Марґарет почала зустрічатися з актором Шаєю ЛаБафом, але Їхні стосунки завершилися в січні 2021 року через скандали, пов'язані з ЛаБафом – включно з позовом його колишньої дівчини, співачки FKA Twigs, проти нього за сексуальне насильство та напад. Кволлі публічно заявила, що вірить звинуваченням FKA Twigs, і пішла від актора.
А вже за рік Марґарет оголосила про заручини з Джеком Антоноффим – американським музикантом, продюсером і лідером групи Bleachers, – з яким і одружилася 19 серпня 2023-го.
Фото надані Adastra Cinema