Інновації в меблях: як це можливо?

Інновації в меблях
Як новітні технології змінюють бачення побуту та чи варто нам орієнтуватися на західний бізнес?

Сучасний меблевий ринок зазнає значних змін завдяки інтеграції новітніх технологій, нестандартних матеріалів та передових дизайнерських рішень. Сьогодні ми порівнюємо інноваційні підходи у меблевому бізнесі на прикладі українських та світових брендів, які задають тренди у сфері.

Серед українських виробників варто звернути увагу на таку компанію, як Zegen, що відома автоматизацією виробництва, також цікавим виробником є Woodsystems, яка виділяється виготовленням кухонь лише під індивідуальні замовлення. Devalvega — компанія, що відома завдяки увазі до деталей та використанню високоякісних матеріалів.

Якщо українські компанії, відносно молоді та ще не є повноцінними гравцями на міжнародному ринку, то напротивагу їм виступають виробники із Західної Європи, які є фундаторами концепції впровадження технологій у меблях та процесі їхнього виготовлення. Це демонструє приклад таких титанів світового меблевого бізнесу, як, приміром, SieMatic, що впроваджують інновації не лише в дизайні, а й на виробництві або ж Fendi Casa, — частина всесвітньо відомого бренду Fendi.

“Потрібно бути унікальним, щоб на тебе звернули увагу”

Щоби дізнатися більше про застосування новітніх технологій у сфері меблевого виробництва ми поспілкувалися з засновниками української меблевої компанії Woodsystems Юрієм Пахомовим та Олегом Крючковим.

- Woodsystems позиціюється як компанія, що спеціалізується на виготовленні кастомних меблів. Чому вибір зупинився на такій ніші меблевого бізнесу? З якими викликами ви стикаєтеся у роботі та як розподіляєте між собою керівництво компанією?

Олег: Спочатку я займався виготовленням шаф-купе. Коли ми почали працювати разом з Юрою, він одразу запропонував робити кухні: по-перше, це більш вартісно ніж шафа-купе, а по-друге, коли людина починає ремонт, то їй спершу потрібна кухня, а потім все інше. І просто Юрі подобалися кухні, а я був не проти, мені було цікаво. Десь 4-5 років ми робили кухні, а потім почали працювати з клієнтами, яким хотілося чогось цікавішого. Тут ми пішли у інновації: почали аналізувати фурнітуру, кріплення, матеріали. Ми розуміли, що треба модернізувати кухні, але були й інші нагальні питання. Фактично компанія складалася з двох керівників: Олега і Юри, а також співробітників, які не несли відповідальності за компанію. Це була велика проблема для нас, тому Юра зайнявся різними розробками, а я — побудовою кістяка команди, для мене найбільша цінність — це люди.

Юрій: Що стосується кастомної історії, то також треба враховувати те, що у нас є два напрямки бізнесу: B2B і B2C. Якщо клієнт обирає нас, то він розуміє чому, а коли це дизайнер, то треба бути унікальними: у швидкості, ціні, стилі. І ось такі елементи ми маємо розробляти для дизайнерів індивідуально під потреби. Великі фірми можуть собі дозволити зробити серію і їх цінують, бо вони всесвітньо відомі, ми так не можемо, нам потрібна унікальність, щоб на тебе звернув увагу дизайнер.

Простір для впровадження нових технологій

- Для того, щоб бути цінним на ринку продукт має бути сучасним. Як інновації у технологіях впливають на процес виготовлення меблів у вашій компанії? Чи використовуєте ви автоматизацію або робототехніку у виробництві?

Олег: якщо ти стоїш на місці, а світ рухається, то ти деградуєш. І так абсолютно у всіх сферах: меблі, ручки, петлі, механізми тощо — це все розвивається.

Станом на сьогодні Woodsystems ідуть в наступне: ми об'єднуємо естетику і функціональність у своїх просторах. Це має бути кухня, вона має бути зручна, і на це ми вже накладаємо естетику. Якщо іти від зворотного, то буде абстрактне і незручне, а ми робимо, щоб воно було перш за все функціональне.

Юрій: у нас була ідея створити місце, де б ми могли експериментувати, досліджувати матеріали й технології. Ми відділили частину цеху у закритий простір, у якому почали це все робити. Зараз лабораторія — це окрема структура, там і нові текстури створюються, і досліджується фурнітура на зношування і багато іншого там теж робимо. Що стосується дослідів, то з десяти технологій до кінця доходить одна, дуже велика кількість невдач. Це не рентабельна історія, і далеко не всім вона потрібна, бо копіювати когось — це теж нормально. Ми експериментуємо, бо хочемо бути першими.

А що стосується робототехніки, то в наших умовах це важко реалізувати, бо тут все — ручна робота, хіба що є 3D-принтер, іноді його використовуємо для маленьких фігурок.

- Чи впроваджуєте ви смарттехнології у свої розробки? Наприклад, ШІ для створення розумних меблів або щось подібне?

Юрій: стосовно процесів та розробок, через 10 років технології, які ми впроваджуємо сьогодні, будуть нормою. Кухня має бути інтерактивною, скажімо, у ній має бути монітор для керування простором, або стерилізація зони для відходів, — корпус, що захищений кварцовою лампою і харчовою нержавійкою. Пророблено багато моментів і тепер це наші стандарти: металеві елементи на заміну ДСП, де це можливо, щоб на них не впливала волога, температурні перепади; усі ДСП, що використовуємо — прогумовані, тому що корпус має прослужити роками. Це для нас важливо і ми доносимо це перш за все у проєктах.

Патентування та впровадження інновацій на українському ринку

- Наскільки важливе патентування для бізнесу? Розкажіть детальніше про розробки компанії, які ви запатентували?

Олег: патентування це для команди, прикольно коли команда придумала, працювала і бачить результат роботи. Загалом усі наші патенти на корисні моделі стосуються кухні. Якщо саме про розробки говорити, то ми зарядку в стільниці інтегруємо, сьогодні це у кожному проєкті є. Ну це ж зручно: ти готуєш або робиш каву і прямо на стільниці маєш виокремлене місце, де можна телефон підзарядити, немає шнурів, які постійно заважають і губляться десь. Ще ми дуже багато уваги приділили сміттєвій зоні, бо це безпека. Розробили власну схему сортування боксів, способи знезараження: кварцування і відповідне покриття, технології, щоб це світло очам не шкодило. Над розробкою різних датчиків працювали: ГМО, кофеїну тощо. Словом, дуже багато є проєктів, якісь вже втілили, над якимись ще працюємо.

- Над чим працюєте зараз, що плануєте запровадити у найближчому майбутньому?

Юрій: це ті самі монітори в кухні, про які все казали, з кнопочками для обдуву корпусу, кварцування певних зон та навіть музички приємної. Розумний цоколь, який аналізує дані по кухні — коли треба підсвітка, коли треба зарядити різні пристрої, інші моменти — там дуже багато функціонала хочемо додати. Я шукаю деталі до наших ідей по всьому світу насправді. Ідей дуже багато, ми намагаємося все поквартально, поступово втілювати.

Окрім запровадження інновацій на власних виробництвах, українські меблярі попри все ідуть в ногу з часом, та виготовляють продукти, що за якістю відповідають рівню європейських компаній. На прикладі Woodsystems можна побачити, що один з основних аспектів кухні майбутнього — це функціональність та технологічність простору, хоча варто зауважити, що інші компанії приділяють велику увагу зручному меблюванню, екологічності матеріалів та автоматизації виробництва. Про це ми охоче поговоримо з вітчизняними виробниками у продовженні циклу редакції дослідження інновацій на меблевому ринку.

Кохання серед тварин
Попередній матеріал
Шпалера для винограду: як правильно вибрати та встановити опорну конструкцію
їжа
Наступний матеріал
3 продукти, на яких ніколи не можна економити. Поради шеф-кухаря шоу «На ножах»
Новини партнерів