Що заважає розпочати, а не просто триматися на плаву? Ми допоможемо знайти відповіді на ці та інші питання разом із Mary Kay.
Протягом чверті століття косметика Mary Kay допомагає українкам не лише мати привабливий вигляд, але й будувати успішний бізнес. На прикладі бізнесу Mary Kay розглянемо, як нарешті втілити свою мрію у вдалий проєкт. Сподіваємось, наші поради допоможуть тобі стати впевненішою та наважитись нарешті поринути у власну справу.
- 1 / Визнач свою сферу
На щастя, ми живемо у час, коли жінки не обмежені у виборі: ІТ, будівництво, медицина чи архітектура — обирай напрям, який до душі. У 1963 році ситуація була протилежною. Мері Кей Еш — засновниці Mary Kay — пообіцяли підвищення, але натомість посаду з вдвічі більшою зарплатнею отримав її учень. Пояснили рішення просто: із такими завданнями найкраще впорається чоловік. Цей конфлікт надихнув її заснувати косметичну компанію, де кожна жінка могла б повністю реалізувати себе. Навіщо чекати, що хтось зробить замість тебе те, що можеш зробити ти?
- 2 / “Постукайся” до експерток
Все правильно, бізнес — територія ризиків, стресу та невизначеності. Зовсім не соромно просити поділитись досвідом того, хто у підприємництві вже не один рік. Пропрацюй з цією людиною свої страхи, а також не соромся ставити найелементарніші питання.
Скажімо, якщо тебе цікавить б’юті-сфера, ти можеш спробувати стати Господинею Класу з краси та дізнатись, як працює Б’юті-експертка Mary Kay. Клас з краси — це зустріч, на якій гостей знайомлять із правилами догляду за шкірою та мейкап-секретами з засобами Mary Kay. Господиня класу допомагає Б’юті-експертці проводити зустріч. Для тебе — заохочувальні косметичні сюрпризи від Mary Kay. А ще можливість детально розпитати експертку, як розпочати свій шлях у сфері краси.
- 3 / Сформуй унікальну торгову пропозицію
Зрозумій, чого бракує на ринку. Це може бути продукт або послуга, підхід до бізнесу. Дуже важливо з'ясувати, чого не роблять інші, і запропонувати саме це аудиторії. Якщо не пропонуєш чогось радикально нового, можна зосередитися на просуванні свого бренду під оригінальним кутом.
Унікальність Mary Kay — це перевірена часом бізнес-модель. Усе що потрібно – чудовий продукт і Б’юті-експертка, яка допоможе підібрати систему індивідуального догляду за шкірою, декоративну косметику чи аромат. Для цього Б‘юті-експертки Mary Kay проводять безкоштовні класи з краси та індивідуальні консультації. Послуги Консультантки — своєрідний бонус до продукції чудової якості та широкого асортименту, що пропонується.
- 4 / Розв'язуй проблеми цільової аудиторії
Цільова аудиторія — це ті, для кого ти створюєш продукт. Орієнтуватись на всіх і всюди — провальна стратегія, тому що доведеться вливати чималі бюджети у рекламу. Щоб одразу ефективно просувати бренд, краще чітко визначити свого споживача.
Для цього можеш поставити себе на його місце. Став питання, чи хотіла б скористатись такою послугою або ж придбати продукцію? Якщо ні, то варто щось змінити.
- 5 / Зацікав аудиторію
Клієнти самі не з'являться. Вони ще не знають, що твій продукт — крутий. Вивчи, де найбільша концентрація твоєї цільової аудиторії — у Facebook, Instagram, YouTube чи TikTok? Вибирай кілька каналів для поширення реклами. Експериментуй з форматами: відео, фото, прямими ефірами.
Для цих цілей у Mary Kay є цікавий інтерактивний формат — мікропаті. Це 30-хвилинний мініклас з краси. Щоквартально бренд пропонує трендову тему, яку можна обговорити із Б’юті-експерткою. Наприклад: “Яку туш вибрати для фантастичного погляду?” До речі, на мікропаті можна захопити подругу. Вас обох навчать тонкощам мейкапу та познайомлять із засобами Mary Kay у невимушеній атмосфері.
- 6 / Оточуй себе однодумцями
Твоя команда — твоя суперсила. Коли формуєш свою дрім тім, зверни увагу, наскільки кандидатам близькі твої цінності. Якою б завзятою бізнес-леді не була, делегуй завдання. Краще не тягнути на собі все, а навчитись правильно розподіляти навантаження всередині команди.
На момент відкриття Mary Kay Cosmetics в штат співробітників, крім Мері Кей Еш та двох її синів, входило лише дев'ять осіб. Титанічна праця по 14 годин на добу принесла плоди — перший рік роботи компанія закінчила з прибутком, а за другий — продала продукції на мільйон доларів.
- 7 / Розповідай про себе
За успішним бізнесом стоїть не менш успішна, цілісна та цікава особистість. Рано чи пізно світ захоче дізнатися про творця — і це твій вихід. Маєш бути підготовленою. Усі прагнуть життєвих, справжніх історій.
Цьому допоможе спілкування із споживачами. Поділись життям свого продукту, розповідай про “внутрішню кухню”, відгуки, новинки. Показуй, як працює доставка, запитуй зворотній зв’язок та відстежуй, чи клієнти задоволені.
- 8 / Не бійся помилок
Без помилок немає злетів. Переоцінка власних сил та невдач — це нормально. Будь до них готова морально. Золоте правило: аналізуй причину помилки — знайди варіант розв'язання проблеми — йди далі. Отримуй користь навіть від набитих гуль на голові.
Історія Мері Мері Кей Еш — показовий приклад. Ця жінка не соромилась розповідати про свою боротьбу, злети, падіння і, зрештою, становлення. На основі свого досвіду вона написала популярний бестселер “Шлях до успіху”.
- 9 / Інвестуй у майбутнє
Прибутки — це також і витрати на розвиток. Створи статтю витрат для “розвитку бізнесу”. Будь-яка справа потребує вкладень. Команді потрібні тренінги, виробництву — інноваційне обладнання, а сайту — редизайн.
Модернізуй продукт. Зважай на тренди, вивчай смаки аудиторії, слідкуй за динамікою продажу: що продається краще, а що гірше. Розширюй асортимент та вилучай продукт, якщо “вижив” себе. Коли сумніваєшся у правильності рішення, запитай прямо у аудиторії.
Так, комбінуючи найкращі інгредієнти, технології та інновації, команда вчених Mary Kay постійно покращує та створює нові продукти. У портфелі бренду понад 1500 патентів на продукцію, технології та упаковку. Це зміцнює статус Mary Kay як одного з найголовніших новаторів косметичної індустрії.
- 10 / Завжди май “план Б”
Скажімо, запізнення з постачанням, закінчення терміну придатності чи неналежний стан продуктів — усе це може нашкодити твоєму бренду. Щоб зменшити ризики, замовляй сировину у декількох постачальників. Зрештою, завжди май план “Б”, аніж негативні відгуки у соцмережах.
Також подбай про фінансову подушку безпеки. На початковому етапі бізнес далеко не завжди прибутковий. Проте, щоб розпочати власну справу, не обов’язково йти з роботи. Можеш спробувати себе як Б’юті-експертка Mary Kay. Спочатку це може бути твій додатковий дохід. Потім здобудеш досвід і зможеш по-справжньому зануритися у бізнес.
Знайди свою Б’юті-експертку та почни змінювати своє життя разом із Mary Kay. Успіхів!